Coronakwesties – Veel gestelde vragen in Corona-tijden

De vuistregel is: de regelgeving is niet veranderd!
Toch roept deze periode veel extra vragen op voor ouders.

Vind je het antwoord op jouw vraag niet terug?
Contacteer een medewerker of stel je vraag hier!

Inschrijving

  1. Bel of mail de school.
  2. Geef kort mee waarover je in gesprek wil gaan.
  3. Stel voor om een telefoongesprek of digitaal gesprek te plannen.

Je mag verwachten dat de school zoekt naar een manier om in gesprek te gaan.

Dan krijgt je kind ondersteuning, maar volgt hij/zij het gemeenschappelijk curriculum.
Er geldt een onverkort inschrijvingsrecht. Dat betekent dat men niet kan weigeren omdat er een gemotiveerd verslag is. Het geeft ook geen reden om de inschrijving uit te stellen of “in beraad” te nemen.
Als een aanpak op maat nodig is, is het wel belangrijk om na inschrijving met alle partijen te verleggen en afspraken te maken.

Je moet bij inschrijving vertellen dat je kind een verslag heeft. Ook als je digitaal inschrijft, moet je dit aangeven.

De inschrijving gebeurt onder ontbindende voorwaarde.
Begon de termijn van 60 dagen bij jullie net voor de Corona-maatregelen? De termijn loopt niet door.  Vanaf er terug les op school is, loopt de termijn opnieuw.
Neem contact met de school om goede afspraken te maken.
Contacteer ons bij vragen of moeilijkheden.

Wordt de inschrijving geweigerd? Vraag om een schriftelijke mededeling van niet-gerealiseerde inschrijving.
Neem contact op met je CLB-medewerker  (of via CLB-chat), en eventueel het LOP.

Verliep dit alles volgens jou niet hoe het hoort? Je kan kosteloos je klacht formuleren bij de Commissie inzake Leerlingenrechten.


Zelf een vraag, maar hier geen antwoord gevonden? Contacteer een medewerker of stel je vraag hier.

Bekijk onze Corona-pagina voor interessante links, #verhalenuitonskot en inspiratie voor een aangepast aanbod voor je kind.